Zakládáte e-shop, který se bude zabývat prodejem bytových dekorací? Budete v prodeji nabízet záclony, závěsy, polštářky, obrázky, dekorativní květináče, prostírání a ubrusy, přehozy přes postel a povlečení, závěsné konzole, stínící techniku, svítidla a další sortiment v tomto oboru? Pak budete kromě pevných nervů a dostatku času potřebovat také vhodný způsob propagace. Majitelé e-shopů bývají hodně vytížení a časová tíseň a stres se u nich dostavuje poměrně často, a tak byste neměli zapomínat na odpočinek, vydatný spánek a správné stravovací návyky, vraťme se ale nyní k tématu propagace e-shopu, který by měl být jednou z vašich podnikatelských priorit.
Nejefektivnější propagace vašeho internetového obchodu je samotný e-shop, ano je to tak, neboť lidé si sami vyhledávají zboží, o které mají zájem, a vyhledávače jim vyhodnocují relevantní výsledky, kde pak po zralé úvaze také nakupují. Abyste byli úspěšní mezi silnou konkurencí (a ta je v bytových dekoracích poměrně velká), musíte se postarat o to, aby vás vyhledávače zařazovaly co nejvíce do popředí. O to se stará problematika SEO.
Konzultaci SEO doporučujeme provádět s odborníky, kteří vám navrhnou vhodné postupy řešení, a ty pak budete postupně realizovat v praxi. Jedná se například o analýzu klíčových slov pro vyhledávače, PPC reklamu pro vyhledávače nebo sociální sítě, zbožové vyhledávače nebo placené redakční články. Jestliže se e-shop SEO podaří dobře zvládnout, budete při vyhledávání vašimi zákazníky umísťováni do předních míst stabilně, což má silný psychologický význam. Většina zákazníků totiž neprohlíží desítky odkazů, znamenalo by to ztrátu času a neefektivní proces nakupování, prohlédnou si jen prvních pět, maximálně deset zdrojů, a z nich si pak vyberou ten, kde budou nakupovat. S dobře podchyceným SEO můžete konkurovat i velkým a renomovaným obchodům.