Když má někdo svoji internetovou stránku, na níž prezentuje dejme tomu svoje podnikatelské aktivity, nejednou se domnívá, že vše kolem této stránky hravě zvládne. A že to zvládne nejlépe ze všech. Protože to víte – je to odborník na svůj obor a nikdo jiný to tak podle něj nedokáže představit světu.
A tak se takový podnikatel nebo jiný vlastník webu usadí k počítači a začne tvořit. Pomalu, opatrně, aby se trefil do té které klávesy a nemusel tak to napsané vzápětí ke své lítosti zase vymazávat. A když po napsání jedné nebo maximálně několika hojně červeně podtrhaných vět odchází shánět Slovník spisovné češtiny, napadne ho, že mu vlastně došla inspirace. Že až ten kratičký kousek textu (snad) opraví, nebude už vědět, jak pokračovat.
Protože co by ještě o sobě a své nabídce napsal, že? A jak se vlastně říká spisovně takové té věci, kterou veřejnosti nabízí, ale kterou umí pojmenovat jen slangově, a v tom případě se jedná o slovo, jež zní tak prapodivně, že už ho kvůli němu několikrát zmlátili v hospodě, maje to za nějakou sprosťárnu toho nejhrubšího zrna? A jak by popsal, jak s tím pracuje a jaké to má přednosti? To, jak se s tím to, a když se to pak to, tak se to tento a je to?
Zkrátka je ztracený. Ovšem naštěstí ne docela. Protože se právě takovým jako on a nejen těm nabízí seo copywriting. Tedy psaní právě takových textů, jaké majitelé internetových stránek potřebují, ale na jaké si z nejrůznějších důvodů netroufají nebo se jim do toho jednoduše jenom nechce.
Copywriteři napíší za takového člověka bez problémů:
- texty pro www stránky
- texty pro www stránky se zaměřením na SEO
- či patřičná reklamní sdělení
Přičemž jde o texty, jež jsou vždy zajímavé, srozumitelné a také optimalizované pro vyhledávače. Tedy jedním slovem dokonalé, právě takové, jaké si internet vyžaduje. A díky nimž bude webová stránka působit přesně tak, jak má. A ne tak, jak by působila, kdyby se na ní veřejnost dozvěděla leda to, že tam vezmou mafl a kango a s tím to zvládnou raz dva. S pravopisnou chybou v každém druhém slově.